Satınalma Yönetimi ve Teknikleri Eğitimi

Eğitim Süresi: 2 Gün

Kimler Katılmalı: Satınalma Yönetimi Eğitimine; Lojistik, Satış, Pazarlama, İş geliştirme, Proje, Nakliye, Operasyon, Müşteri ilişkileri, Depo birimlerinde görev yapan çalışanlar ve bu alanda kendini geliştirmeyi hedefleyen kişiler katılabilirler.

Eğitim İçeriği:

  • Satın almanın işletme içindeki rolü ve amaçları
  • Satın almanın stratejisi ve politikaları.
  • Gelişen dünya ekonomisinde satın alma fonksiyonundaki yeni eğilimler, gelecekteki satın almacı profili nasıl olacaktır?
  • Temel satın alma süreci.
  • Satın alma sürecinde evrak, işlem ve iş akışı.
  • Satın almanın lojistik ile ilişkileri.
  • Stok maliyetine giriş.
  • Stok maliyetleri sorumluluğunun tanımlanması.
  • Satın almada bilgisayardan yararlanma. İşletim programlarının satın alma ile ilişkileri.
  • Satın almanın organizasyon içindeki yeri. Çeşitli organizasyon uygulamaları.
  • Satın alma bölümünün organizasyonu.
  • Satın almanın kalite sorumluluğu.
  • Tedarikçi çeşitleri.
  • Tek satıcı. Tek satıcı konumunda satın alma yaklaşımları.
  • Çok satıcı. Çok satıcı konumunda olası yaklaşımlar.
  • Satın alma yapan işletmenin satın alma anlayışına göre tedarikçilerin konumları.
  • Malzeme bazında tek tedarikçi ile çalışan işletmeler. Toyota çalışma modeli. Bu tür çalışmayı gerektiren nedenler ve çalışmada uygulanabilir olası teknikler.
  • Malzeme bazında çok tedarikçi ile çalışan işletmeler. Bu tür çalışmayı gerektiren nedenler ve çalışmada uygulanabilir olası teknikler.
  • Tedarikçi ilişkileri ve değerlemesi.
  • Tedarikçilerle hasım ilişkisi. Hasım ilişkisinin olası sonuçları.
  • Tedarikçilerle işbirliği ilişkisi ve çıkar birlikteliği ve olası sonuçları.
  • Tedarikçilerle nötr ilişkiler ve olası sonuçları.
  • Tedarikçi seçimi.
  • Tedarikçi değerlendirmesinde karne uygulaması.
  • Tedarikçi karnelerinde veri oluşturulması.
  • Tedarikçi seçiminde kullanılacak olan olası standart yöntemler.
  • Tedarikçi karnesi ve stok yönetimi konusunda öncelik sıralaması yapılması: Pareto analizi.
  • Satın almacının kendi özel yaşamındaki verimliliği ve yaşam kalitesi. İdeal bir satın almacının 24 saati nasıldır? Bu 24 saat kullanımı satın almacının hangi performansını nasıl etkileyecektir?
  • Profesyonel verimsizlik ve başarısızlıkta kişisel verimsizliği etkileri
  • Satın alma mesleğinde profesyonellik ve özel yaşam iç içedir.
  • Satın almacının eğitimi nasıl olmalıdır?
  • Satın almacının inisiyatif kullanımı. İnisiyatif kullanımını engelleyebilecek olan faktörler.
  • Malzeme yönetimi ve planlama işbirliği.
  • Satın alma planlaması ve satın almanın stok yönetimi konusundaki sorumluluğu.
  • Satın alma bütçesi. Başarılı bir bütçe hazırlamaya yönelik yaklaşımlar. Projeksiyon yapılabilirliğin önemi.
  • Yüksek enflasyon ortamında bütçe hazırlanması önündeki engeller.
  • Kararsız talep durumunda bütçe hazırlanmasının önündeki engeller.
  • Yeni eğilimler; sabit olduğu varsayılan değerlerle değişken bir bütçe hazırlama mantığı ve kolay projeksiyon yapabilme avantajları.
  • Bütçe yapılabilmesinin temel çıkış noktası : bütçe verilecek olan hedeflere göre hazırlanmalıdır.
  • Satın alma performansının ölçümü.
  • Performans ölçümünde çeşitli kriter yaklaşımları
  • Hangi kriter doğru olabilir?
  • Satın almada maliyet düşürme yöntemler.
  • Stok maliyetlerinde düşüm satın almacının maliyet düşürme önceliği olabilir mi?
  • Stok maliyeti düşürme çalışmalarında satın almanın olası kuvvetli katkıları.
  • Satın almada toplam kalite yönetimi.
  • Satın almada takım çalışması ve işletme içinde satın almanın takım gibi çalışacağı diğer departmanlar ve iş birliği esasları.